Den lilla bokhandeln runt hörnet – Jenny Colgan


rgb_okhandelrutcg_13145Den här lilla mysboken har jag lyssnat mig igenom i sängen senaste veckorna. Boken om den passionerade bibliotekarien Nina som helt plötsligt blir av med jobbet och bestämmer sig för att öppna en bokbuss. Och hamnar långt upp i Skottland i en liten halvödslig by.

En lagom lättsam chick flick-bok skulle jag vilja påstå med skönt tempo och enkelt språk. Berättelsen är lagom intressant, kärleken är lagom mycket och karaktärerna är lagom genomtänkta. Boken är genomgående ganska lagom helt enkelt. Det som författaren nog tänker ska bli en ”oväntad twist” på slutet (ja, den har SÅKLART med kärlek att göra) är inte särskilt oväntad och varför kan inte Nina få fortsätta vara singel och häftig och åka Storbritannien runt och sälja sina böcker till dem som de passar bäst? Så hyllad och älskad bok, men jag sällar mig inte till fansen. Så är det med det.

1 kommentar

Filed under Övrigt, Böcker, Ljudbok, Romaner

One response to “Den lilla bokhandeln runt hörnet – Jenny Colgan

Kommentera

