Elly Griffiths


Jag lyssnade mig igenom alla de 6-7 böcker av Elly Griffiths om Ruth Galloway som finns på Storytel och nu har jag abstinens. Det är fantastiskt mysläskiga böcker om arkeologen Galloway, inkluderar både intressant druidisk mystik,brittisk historik och en hel del romantik och nu vill jag ha mera! Mitt bibliotek har inga fler än Storytel (eftersom nästa inte kommer ut på svenska förrän vecka 31) men hur ska jag överleva nu?

Överlag: Jag rekommenderar Elly Griffiths. Hon lyckas kombinera en herrans massa intressanta faktorer, skapa fristående berättelser som hänger ihop genom huvudkaraktärernas relationer genom bok på bok. Perfekt konsumtionsläsning ❤

Lämna en kommentar

Filed under Författartips, Litteratur, Spänningsroman

Kommentera

