Monstrumologen-Rick Yancey


monstrumologenMonstrumologen har legat på mitt nattduksbord sen i oktober. Jag har läst kapitel i taget och älskat det, men det finns så mycket saker jag vill göra och så lite tid och nu äntligen är jag igenom.

Jag älskar den för dess långsamhet.

Monstrumologen är en bok i samma anda som Shelleys Frankenstein och Stokers Dracula och det kryper under huden genom varje sida, utan att bli för läskigt. I boken får vi följa unge Will Henrys berättelse om livet som assistent till en doktor – som jobbar med att leta efter monster och läskiga kreatur. Det är blodigt och kladdigt och mörkt när Will Henry och doktorn försöker rädda världen undan de människoslukande antropophagerna…

Det är mörkt och mysigt, blodigt och slabbigt, läskigt och lite hjärtvärmande på något sätt och jag är nöjd med det jag fått till mig genom läsningen. Tack för det!

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Böcker, Fantasy, Litteratur, Personligt, Skräck

Kommentera

