Mordet på orientexpressen – Agatha Christie


christie_mordetpaorientexpressen_3d-286x400Det här är ingen ny bok. Ingen modern bok. Jag intog den inte ens som bok, utan via öronen.

Mordet på Orientexpressen börjar i Aleppo, en liten stad i Syrien. Privatdetektiven Hercule Poirot väntar på ett tåg som ska ta honom hela vägen till London med några stopp på vägen. På tåget sker ett mord. Vem är mördaren?

Så himla mysigt skriven deckare. Jag är ju generellt sett rätt anti-deckare, men det här är inte så brutalt och mörkt som många deckare ofta är. Det här är ju begynnelsen (och enda orsaken till att jag läser den är pga Doctor Who) och nu känner jag mig lite Christie-frälst och ska definitivt fortsätta med några till. Lite klurigt och lurigt och jag tycker att det är så intressant upplagt med kapitelnamn och sånt. Såld.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Böcker, Deckare, Författartips, Litteratur

Kommentera

