Luna & Friends – vuxenmålarbok


IMG_8119Idag ska jag recensera något jag vanligtvis inte recenserar, en vuxenmålarbok jag fick hemskickad för någon månad sen. I flyttkaos och heltidsstudier har dock inte boken fått alls den uppmärksamhet denna skönhet förtjänar.

Bara genom att öppna boken vaknade kreativiteten och det spratt i fingrarna. Boken är tryckt på tjockt, rejält papper med svarta kanter – en bild per ark – och varje sida är smockfylld med små figurer i Coraline-stil (och ni vet väl med vilken skräckblandad förtjusning jag ser på Coraline?). Små kaniner med knappögon, dockor, dinosaurier och pirater i ett myllrande ombonat kaos. De här varelserna går på tivoli, är på sjukhus, finns i forntida stenålder och långt upp i rymden. Det är lagom pilligt och rätt lätt att få det snyggt och kollegorna på jobbet tittade beundrande ner på alla färger som en lätt får till. Något i mig får mig att bara vilja måla i regnbågar genom hela boken, fylla varje sida med färg!IMG_0972

Däremot tycker jag att det är svårt att hitta passande pennor för att få fram de bilder jag ser framför mig i de färdiga bilderna, vanliga färgpennor a la blyerts-stil får inte fram riktigt de färger jag vill ha och tuschpennorna jag fick hem löser upp pappret litegranna tyvärr.

IMG_0974Överlag är jag dock oerhört nöjd med målarboken, tre sidor har jag hunnit färglägga antingen själv eller tillsammans med 2-åringen (som också älskar bilderna och att peka ut olika saker vi hittar i varje bild). Avslappnande och uppslukande, det är vad jag har att säga.”

Boken går att köpa hos Luna Dsgn, alltså här: http://lunaspapershop.tictail.com/product/luna-friends-målarbok

1 kommentar

Filed under Övrigt

One response to “Luna & Friends – vuxenmålarbok

  1. Vilka ljuvliga bilder i den 🙂 hoppas du får en fin dag.

Kommentera

