Dag 6 och 7


5 ”luckan” i julutmaningen var för svår – en bok som jag inte kan läsa på vintern? Eh, jag kan läsa allt på vintern! Antingen drömma sig bort till sommaren eller andra äventyr är ju just vad de där mörka månaderna är till för.

Under ”lucka” sex dolde sig istället den perfekta författarsamtalsduon. Jag tar det som att det handlar om två författare du skulle vilja höra prata med varandra om litteratur. Vilka jag vill höra prata? J.K. Rowling och Neil Gaiman i ett samtal om fantasyvärldar och hur litteratur kan påverka världen. *heart beats*

Lucka sju vill att jag ska berätta om mina bästa bokkompisar. Morgaine i Avalons dimmor är en av mina bästa bokkompisar, stark tjej med mycket påverkanskraft som driver och rör sig och älskar och allt. (som en del vet är det en av mina favoritböcker genom hela livet). Självklart är jag och Nymphadora Tonks rätt bra kompisar också (ja, det kommer komma många Harry Potter-referenser). Ska jag kolla rent historiskt kan jag berätta att Lina i Linas kvällsbok (Emma Hambergs) var en riktigt god vän genom tonåren också, alltså vilken kul person att vara kompis med.

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

