Inte riktigt enligt plan – Denise Rudberg & Hugo Rehnberg


Storytel är min drog. I brist på annat satte jag igång en bok jag generellt sett inte skulle läst, Inte riktigt enligt plan. Det påminde mig om varför jag oftast inte läser såna böcker, men som bok att somna till funkar den förvånansvärt bra.

Den ena huvudpersonen, Paula, är nästan 40 och lever på sin pappas pengar medan hon läser kurs på kurs på kurs på universitetet. Nu ska hon gifta sig med sin Didde.På bröllopet dyker Tom upp. Tom är Diddes studiekamrat från juristhögskolan, han är i ett förhållande med en rätt tuff och ung skådis och har ett rätt bra liv.

Vad händer? Ja, gissa! Kemi uppstår såklart mellan Paula och Tom och ingen av dem kan få den andre ur huvudet. Romantiskt och snuttegulligt och mysigt och mjukt med en touch av Disneykärlek med hästar som rider in i skymningen…

Det är nästan svårt att tycka illa om konsumtionslitteratur av det här slaget för att det är så ytligt och lätt och luftigt. Det är ju det som gör det till en behaglig bok att lyssna sig igenom mörka septemberkvällar (ja, det är ett tag sen). Kärlek är ju inte så lätt som det sägs ändå…

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt

Kommentera

