Utmaning 2015


Min utmaning för 2015 är att läsa böcker. Till att börja med ta mig igenom högen på nattduksbordet som just nu innehåller bland annat:
Citymorden – Lars Bill Lundholm
Sigrid – Johanne Hildebrandt
Oceanen vid vägens slut – Neil Gaiman
En halvt påbörjad Robin Hobb och ett helt gäng Margit Sandemo står i hyllan och väntar på att bli lästa, tillsammans med ett gäng reafynd från bokrean i våras och några nobelpristagare jag längtar efter att hugga in på. Fick ”Good Enough för föräldrar” att läsa från föräldrarna som jag också ser fram emot att gräva ner mig i, tillsammans med lite lagom mycket kurslitteratur.

Dessutom är jag sugen på någon slags bokutmaning från någon annan bokbloggare, jag såg boktolvan (läs böcker av 12 författare du aldrig läst ) på någon blogg nyss (ska leta rätt på länk alldeles snart) men kände inte riktigt suget. Finns det några tips på andra bokbloggar som har roliga utmaningar för läsåret 2015? Mammahjärnan börjar vakna och fokus är på väg tillbaka. Det tillsammans med ett hujedamejs sug på nya bokupplevelser gör att det ser ut att bli ett fantastiskt bokår.

Vad läser du i år?

Lämna en kommentar

Filed under Nyinköp/planer på att läsa - snart, Personligt, Utmaningen

Kommentera

