Book Folding


Tänkte visa ett exempel på andra saker en kan använda böcker till, så kallat Book Folding. Det går ut på att en viker en massa sidor i en bok som en kanske inte läser så ofta, så att de vikta sidorna tillsammans bildar en figur, ett ord eller ett datum. Fantastiskt tidskrävande och underhållande sysselsättning, och superbra som lite mer utarbetade presenter till folk i ens närhet. Det är sånt jag håller på med när jag inte försöker läsa böcker, ta hand om leksakerna på golvet och allt annat runt omkring. Det kräver såpass mycket hjärna att fokus inte kan ligga på något annat, men ändå såpass lite fokus att det går att lyssna på en bok/se ett kasst avsnitt av någonting samtidigt.

IMG_8567

Ungefär sådär kan man göra. Dessa pryder mitt hem just nu, älskar en böcker så gör en.

IMG_2386Det bästa med den här sortens återbruk av böcker är att boken i sig inte skadas, utan bara viks. Det var som att begå helgerån första gången jag försökte, men sen tänkte jag väl att det är bättre att det används till något alls dessa stackars böckerna, än att de bara står och dammar i en hylla någonstans. När jag sen fick tag i lite andra sorters böcker, i stil med inbundna harlequin-romaner, kändes det helt plötsligt inte lika tungt i hjärtat kängre. Inspireras!

(jag säljer också vikta böcker på beställning, kommentera för mer info)

 

 

 

6 kommentarer

Filed under Övrigt, Book folding

6 responses to “Book Folding

  1. Iiihh!! Jag vill beställa!! Jisses vad snyggt :)) Vet inte vad Emelie tycker om att få in ännu mer böcker i hemmet, men detta måste vi ha! ❤

  2. sophia

    Vår förlovningsbok!!!! Så himla finast i världen, den bor centralt i sovrummet nu :3

Kommentera

