Torka aldrig tårar utan handskar 3. Döden – Jonas Gardell


Nu, äntligen, har jag fått tag i och läst den avslutande delen i Gardells AIDS-trilogi. Fantastiskt bok, fantastisk trilogi. Jag har lovsjungit den förut, och jag gör det igen. För den är oerhört trevlig att ta sig igenom. Eller trevlig är nog fel ord. Det gör ont i kroppen, det bränner i ögonvrån och det värker ända in i hjärteroten. Att jag läste den samtidigt som jag tog mig igenom första av 3 nätter med värkar gör det inte mindre smärtsamt, kanske var det vad som gjorde ont. Men antagligen inte. Mer än så har jag inte att säga.

 

Genre: Roman
Originaltitel: Torka aldrig tårar utan handskar 3. Döden
Utgiven: 2013
Antal sidor: 291
Passande musik: Jag hör någon slags operamusik/en stor symfoniorkester i mitt huvud medan jag läser boken. Soundtracket till serien är ett annat tips.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker, Historia, Romaner

Kommentera

