”De är ju inte kriminella, men de är ju män.” – snabbis från årets bokmässa


Var iväg en sväng på årets helt fantastiska bokmässa såklart, och lyckades dra med mig en hel bunt billiga böcker hem. Inget jättenytt eller fancy så, utan bara Idioten av Dostojevski, Angels and Demons av Dan Brown av den enda anledningen att den var fett billig, Fatimas hand av Ildefonso Falcones och Steve Jobs biografi (fast den var nog mer till sambon som, tro det eller ej, inte slitit sig ifrån den sen han började läsa i eftermiddags).

För övrigt lyckades jag med att bli star-struck upprepade gånger, av att stå i närheten av olika kända svenskar som helt fritt cirkulerade runt bland barnfamiljer, äldre par och vi andra som stökade runt bland alla bokbord på mässan. Visst är det högljutt, kaotiskt och lite snurrigt med bokmässa (och jag tror fortfarande att jag missade se några riktigt viktiga saker) men vad gör väl det? Smet in på ett långt seminarium med Jens Lapidus, och trots att jag inte är ett direkt fan av hans böcker blev jag inspirerad av människan Jens Lapidus – med skrivandet som hobby, typ. Dessutom var det där jag hörde världens bästa citat, apropå att hans böcker var de mest utlånade på fängelsebibliotek runt om i landet. Det var också många glada kvinnor som hörde av sig och sa att deras män bara läste hans böcker, och inget annat, och ja:

”De är ju inte kriminella, men de är ju män.”

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt intressant, Övrigt, Böcker, Humor, Litteratur, Personligt, Tips

Kommentera

