Dmitrij Gluchovskij – Metro 2033 (höstens första mysbok)


Myser i höstmörkret och rusket med en rysk framtidsdystopi aka. Metro 2033 och är oerhört nöjd med valet av bok den här gången, till skillnad från mitt tidigare projekt som jag inte ens orkade ta mig igenom. Bara 10-15 sidor in är jag gripen av livet i tunnelbanan lååångt under Moskvas kemikalieförstörda gator. Som jag förstått det är det ett kärnkraftverk som exploderat, eller resterna av ett kärnvapenkrig eller något och uranet skapar massa mutanter av olika slag (påminner mig om en scen i slutet av Hungerspelen-trilogin, ni som läst den vet vad jag menar).

Som ett boktips, helt enkelt, och en liten update.

1 kommentar

Filed under Övrigt

One response to “Dmitrij Gluchovskij – Metro 2033 (höstens första mysbok)

  1. Pingback: Metro 2033 – Dmitrij Gluchovskij | 365 böcker du borde läsa

Kommentera

