Nytt läsprojekt


Hittade den här undanstoppad i en låda i källaren och tänkte att efter Grays deltagande i Skavlan under våren, som fick väldigt mycket uppmärksamhet, så kanske det var dags att ta sig igenom boken. Bra idé, dålig idé, det är frågan, men fyfan vad han provocerar mig. Har än så länge bara tagit mig igenom 30 sidor av heteronormativa könsstereotyper som beskrivs i skenet av tesen: Män och kvinnor är från olika planeter, och SKA vara olika av naturen. Dessa skillnader beskrivs också i olika kapitel, för att folk ska lära sig kommunicera med varandra, TROTS att de har olika kön.

Exempel: Män värderar saker högre än mänskliga relationer och bör, när en kvinna talar med honom om problem bara säga ”mmm” och krama om henne. Kvinnor tycker att skönhet och relationer är viktigast, och på deras planet finns bara shoppingcenter, trädgårdar och fik där de kan prata känslor, och bör aldrig någonsin föreslå att hjälpa en man som inte bett om det för då blir han arg.

HAH.
Ilska. Fortsättning följer…

2 kommentarer

Filed under Allmänt intressant, Övrigt, Böcker, Litteratur, Nyinköp/planer på att läsa - snart

2 responses to “Nytt läsprojekt

  1. Jag skulle inte ens orka påbörja den här boken… 🙂

    • Jag förstår ärligt talat inte riktigt varför jag gör det, men nu när jag börjat kan jag inte sluta. Det är lite som att se på Ensam Mamma Söker eller Seventh Heaven, man håller inte med men man vill så gärna förstå varför!

Kommentera

