Ljudböcker, Guds gåva till världen?


Egentligen är det bästa att lyssna på böcker. Visst har läsa böcker en stor charm, egentligen är det vad jag gör bäst, men skönheten i att kunna stå i köket och hantera disken samtidigt som någon läser upp en bok högt för en är ofrånkomlig. Generellt har jag svårt att lyssna på en bok jag aldrig läst (har svårt med takten, det brukar gå så sjukt långsamt) men lyssnade nyligen igenom Eld av Mats Strand Berg & Sara Bergmark Elfgren genom sjukhusbesök, husstäd, disk och ensamma dagar och långa promenader runt om i min nygamla hemstad och visst tar det en igenom sköna vackra dagar på ett fantastiskt sätt.

Ljudböcker är nog grejen, egentligen, nu söker jag tips på nya med bra uppläsare för bussfärder, diskturer och allmän tid som kan förgylla mina dagar. Har du dem?

Lämna en kommentar

Filed under Övrigt, Böcker, Litteratur, Ljudbok, Personligt

Kommentera

