Tågåkandets mystik


Det bästa med att pendla ungefär sisådär 3 timmar om dagen fram och tillbaka till arbetet är all tid man får för ostört läsande. De senaste åren har jag tappat det läsflyt jag hade som yngre, där jag plöjde igenom 30 böcker på en sommar – då utan att räkna om de omläsningar av diverse böcker jag också hann med. Nu är det ett mirakel om jag tar mig igenom mer än en bok i månaden och det är något jag verkligen saknar.

Men nu har jag tågåkandet. En timme vardera väg utan distraktioner av tv, dator, mobil, odiskad disk och andra nödvändiga saker som ”måste” göras. Dag ett plöjde jag mig igenom Katarina von Bredows senaste Flyga högt och sen rakt igenom Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren under dag två. Sen blev det mer dramatisk realism i Katarina Wennstams Flickan och Skulden och En Riktig våldtäktsman. Nu har jag ont i magen av alla otäcka fakta, men samtidigt så mycket att skriva om. Vänta er en hel del boktips på böcker ni borde läsa närmsta dagarna! 🙂

Fint liv!

Lämna en kommentar

Filed under Personligt

Kommentera

