Sagan om Isfolket – Margit Sandemo


När jag var typ… 12 kanske… Fick jag låna Trollbunden av en vän till familjen, eller så. Sen var jag trollbunden. Isfolket är en serie i 47 böcker som handlar om en släkt som sägs vara förbannad av Satan och Tengel den onde och spinner vidare in i en kamp med ont mot gott. Och då slukade jag dem, i snitt 2 böcker om dagen, en riktigt bra dag kanske tre till och med.

Och nu fastnade jag igen, köper dem bok efter bok, men det tar en sån tid att få råd med alla. Det är ju lagom mycket gripande och lagom mycket störande och alldeles, alldeles underbart kärleksfyllt och spännande.

Vilken är din bästa serie, i bokform?

Lämna en kommentar

Filed under Böcker, Fantasy, Litteratur, Romaner

Kommentera

