Pepp för läsdagboken


Något som känns som att det diskuteras ibland är just det här med att komma ihåg vad man har läst och vad det handlat om och sådär. Jag personligen har en läsdagbok som ser ut typ såhär:

Läsdagbok har jag skrivit åtminstone sen 2004, eventuellt något år tidigare, när jag fick en läsdagbok av min mor med färdigskrivna sidor. När den var fylld skapade jag en egen av ett litet anteckningsblock. I det får jag plats att skriva författare, titel, datum, betyg och en snabb förklaring på typ två meningar om vad det var för en bok egentligen. Så när jag funderar över vilka böcker jag läst, om ens överhuvudtaget, och vad jag tyckte om den, så är det bara att gå tillbaka och titta. Har några mer avancerade med fler frågor och mer utrymme för beskrivningar som jag fått av vän och familj, där enbart de absolut bästa böckerna får plats. Dessutom.

Hur gör du för att komma ihåg böckerna du läst?

Lämna en kommentar

Filed under Tips

Kommentera

