God morgon


Hej.

Jag fick en idé imorse, om en blogg med 365 böcker som borde läsas. Självklart finns det boksida på boksida i världen. Sen kom jag på att en bok om dagen är en ganska dum idé, eftersom ingen ändå kommer läsa ut en bok om dagen. Därför blir det en bok i veckan. För en vecka är ganska lagom tror jag. Nu är det vecka ett och snart kommer en första bok dyka upp här. Fick bestlutsångest av vad jag skulle börja med bara, så ha tålamod.

Dessutom vill jag gärna ha tips på bra böcker du tycker ska vara med. För då blir jag glad.

Med Kärlek

E

8 kommentarer

Filed under Personligt

8 responses to “God morgon

  1. Jag tycker du ska läsa:

    Mig äger ingen av Åsa Linderborg, den läser jag just nu.

    Det är jag som är Lisa av Moa Lina Croall.

    David Lega – när inte armarna räcker till av Petter Karlsson.

    Sagor för barn över arton år av Tage Danielsson.

    Tiden är ingenting av Hasse Alfredson.

    Händelser vid vatten av Kerstin Ekman.

    Kvinnor och äppelträd av Moa Martinsson.

    Nu var det 1914 av Eyvind Johnson (har vunnit nobelpriset!)

    Sandor slash Ida av Sara Kadefors.

    Fittstim (antologi) red. Linda Skugge och Belinda Olsson.

    Vadå vegan av Lisa Gålmark. Hon har även skrivit Vadå feminist.

    Olika serieböcker, för tips kolla här: http://365ume.blogspot.com/2009/12/laas-serier.html

    Andra bra författare är: Astrid Lindgren, Viveka Lärn, Selma Lagerlöf (har också vunnit nobelpriset!), Annika Thor och Sara Lidman.

  2. Johanna

    Cirkusdirektörens dotter – Jostein Gaarder
    När änglar dör – Andreas Roman

    Samt vill jag starkt rekomendera ”Sum – forty tales from the afterlives” av David Eagleman, en sjukt läsvärd bok som får dig att skratta, tänka efter och le. Rolig, eller tragisk. Ett ploj, eller på riktigt. Välj själv. Dock finns den ännu inte på svenska, vilket är synd. Så jag kanske inte kan föreslå den till detta projekt. Men för alla som läser detta, så rekomenderar jag den jättemycket!

    Jättebra sida, förresten. Kommer helt klart följa den under år 2010!

  3. Hon går genom tavlan och ut genom bilden. Alla borde läsa den! Speciellt alla som har barn eller jobbar med barn

  4. det borde ju vara 52 böcker du borde läsa…
    humm…
    kramilus.
    jag ser om jag kommer på något kul någongång!

  5. Parrot

    Det här är sjukligt smart! Du har fått mig, som helt tappat läslusten pga bristen på bra böcker, att pallra mig till biblioteket! Keep up the good work!

  6. Boken är numera uppskriven på boklistan, om den tas om ett halvår eller om två år återstår att se. 😛

  7. Hanna

    Skit kul idé! Orkar bara inte läsa igenom vad alla böcker handlar om. Om det är nån som är riktigt sjukt bra som man bara måste läsa skriv med de i rubriken 🙂

Kommentera

